Sunday, December 20, 2009

Love is.........





Ermm....makin byk aku dgr lagu cinta..makin membuak2 hati nie...terngiang2 dlm telinga sume lirik2 lagu tu..ligat otak aku memikirkan..C.I.N.T.A...ape sbnrnye cinta???indah ke cinta??manis ke cinta???bila baca novel..rasenye mcm mimpi..semuanye indah..novel slalu berakhir ngan hepi ending..mcm tu ke cinta lam kehidupan kite??? lau betul la cinta tu indah...xkan ade istilah derita kerana cinta,xkan ade y sanggup bunuh diri dmi cinta,xkan ade perpisahan..mknenye cinta dan hidup nie x slalunye indah...byk dugaan dlm percintaan..well..aku just bg pendpt jek...so..sape2 y x ley nk trime ape y aku ckp nie..x yahla mmbazir tenaga nk teruskan pembacaan korg..hu3...sorry to say la...



Cinta tu buta???
Betul ke statement tu??cinta y buta atau org y buta???cinta sesuatu y abstrak...cmne cinta ley buta aku pun x tau..tp lau org buta aku tau..so bg aku y sbnrnye buta adalah org y bercinta..

Buta kerana cinta..tu la jd bila terlalu sygkan kekasih..sume y buruk nampak indah..sume kekurangan x dipandang..dialah buah hati pengarang jantung,intan payung,sume2 y best dielah...bila da buta sbb cinta nie..bg tongkat pun die cmpak ke tepi..nak dipimpin pun ditolaknye...tu la akibatnye ble da buta sbb cinta...payah la nak cari ubat..smpai kdg2 x de ubat pun..pada sape2 y agak2 da rabun sbb cinta tu..cepat2la pulihkan mata tu...sblm buta... dptkan nsht pakar...bukan doc.mata..tp doc. Cinta...hu3..y pastinye bukan aku r..aku xley tolong bab2 buta nie..hu3...



Cintai dia y mencintaiku...
Slalu gak kan dgr ayat nie..cintai org y lebih mencintai kite...ape mksdnye???mknenye..kite kene cintakan sape y cintai kite???walaupun kte x cintakan org tu???boleh ke kte trime cinta die sdgkan hati kte bukan pd die???org ckp...org la ckp..aku cume smpaikan...better mcm tu..coz org y cinta n sygkan kte tu akan jg kte n hargai kte lebih baik dpd hanye kte yg sygkan seseorg tu..phm x??pening ea???hu3...cm ni la..A sygkan B..lam ms yg sm C sygkan A..B lak cm x bape nak sygkan A..so baik A trime C...watpe nk tggu B..org da x syg...mcm td la aku ckp..buta sbb cinta...lau A trime C,C akan syg n hargai A..sbb C sygkan A...mmgla susah nk trime org lain ble hati da cintakan seseorg tu...tp smpai ble nk tggu...boleh tahan ke tggu seumur hidup???mane y lebih bahgia??mencintai seseorg y x tau mghargai cinta kte atau dicintai seseorg dan dihargainya????



Perpisahan..
Dalam cinta and hidup nie pasti ade perpisahan...jap2..nak dptkan mood sedih jap..hu3..poyo jek...perpisahan..cara baik n cara x baik..mksd aku..ade psgn y clash cara baik..dgn persetujuan 22 blh pihak..krenye x de pertelingkahan antara dorg..cr x baik tu..cm bese r..tggl cmtu jek..gantung x bertali la ape la...gtaw aku sape y nak perpisahan???cpt angkat tangan!!
Sape y nak tu...better korg g wat medical check up r....mental prob kot..hu3...ble ade perpisahan..yg buta td jd celik smule..hu3..y baik sume da x nmpak...nmpak y buruk jek..that's why aku ckp..cinta nie x slalunye indah..ape y kte nmpak ble perpisahan??2 org saling slhkan satu sm lain..msg2 x ngaku xlh sndiri...tu la y wat semua jd makin teruk...ble ade y mintak clash jek..mst igt sbb ade org ketiga...sometime ade gak kes cm tu..tp x byk r..oopss..aku x ley nk msk kan statistik kat sini ek..hu3...pnh x pk knp someone tu mintak clash??xkan tetibe tgh2 bhgie die mintak clash..mst bersebab..lau x watpela die nk tgglkan org y die syg...tgglkan org y kte syg??ok tu next episod..skg sbb clash nie..jrg ade clash cr baik..besenye mst berakhir ngan dendam..dendam y akhirnye effect 22 pihak skali..kdg2 org lain pun kne same..mmg perit ble kene tggl..nak2 tggl tanpa bersebab..sbb kte x tau ape slh kte...well..pujuk la hati tu untuk trime sume nie..untuk mengerti...bkn semua boleh dijelaskan dgn perkataan..kalau semua tu sng untuk dijelaskan..then x pyhla org tu tggl kte tanpa bersebab...knp die x bg pnjelasan??sbb die tau kalau explain pun..nnt korg x phm..nak2 ms tu ngah bergelora,hati ngah sedih,terkejut la ape sume..so..x gune nak terangkan ape2...myb penjelasan tu akan lebih buruk kan keadaan y da sedia buruk....aku tau ade y bangkang..ade y x puas hati ngah ape y aku gtaw..kan??kan???nak x nak..trime jela..name pun blog aku kan..hu3..



Tinggal jangan lepaskan..
Jgn wat pelik r ble baca statement nie...mmg ade kes mcm nie...even die da tgglkan org tu..tp die x pnh lepaskan org y die tgglkn...mksdnye...hati die x pnh lepas dr cintakan seseorg tu..
Jiwa die x pnh lepas dari rindukan org tu...dlm fikiran die hanye org tu....die x pnh jauh dari org tu...sume pasal org tu die amik tau wlaupun die y tgglkan org tu..
Kre mcm invisible la...tau knp???sbb die tgglkan org tu sbb terpaksa..y die sendiri x ley nk jelaskan knp...tp y pasti bkn sj2 nk tgglkan org tu...korg kene r phm..lam idup nie..nak2 lam bercinta..kdg kala kte x ley wat keputusan y betul..mst ade cacat celanye..sume benda x ley nk diterjemahkan...name pun cinta nie abstrak..so ape y berkaitan dgnye,,hati,emosi,perasaan... sume sukar untuk kte fahami...



Sayang????so..tinggal dan lepaskanlah...
Yg nie mmg berat sket nak wat..bkn sng nak lupekan org yg kte syg...apatah lg nk tinggal and lepaskan die....tp ni la hakikat cinta...kte x slalu dpt ape y kte nak....even kte rancang perfect mcm mane skali pun..tp tuhan y tentukan..dlm hal nie...kalau kte betul2 syg si die..dan nak tgk die bahgie..tgglkan n lepaskanlah die..untuk ape die brsama ngan kte lau die x bhgie...ade org lain y ley bhgiekan die..jgn tanye betul atau x??sbb dlm cinta semua x mustahil..myb betul kdg2 kte kene perjuangkan cinta tu...kte kene brsama tempuhi dugaan lam bercinta..tp...still ade tp..tp kte kene pk blk ape sbnrnye y kte prjuangkan??betul ke??berbaloi kew????ok2 back to the topic...so biarla hati kte nie retak seribu ke,pecah berderai kew,luka berdarah ke....biarla..asalkn die bhgie...jgn tanye adil atau x...??coz cinta tu ilusi..x dpt digmbarkan...myb dgn mencintai kte da bhgia..tu terpulangla...just igt segalanye di tangan Dia..kte hanye pemegang watak di pentas lakonan dunie nie....



Sebenar CINTA....
Hanya satu cinta y akan berkekalan...cinta pada tuhan...pada Dia yg satu...tu lah cinta yg abadi..cinta yg paling suci dan tiada bandingannya..bila kte cinta pada-Nya..nescaya kite xkan buta untuk sepanjang hayat...xkan ada derita bila kte curahkan cinta pada Dia..malah berlipat kali ganda balasan cinta-Nya pada kte...hebatkan???cinta pada manusia hanya sementara..tp cinta pada Yang Maha Kuasa adalah abadi..untuk selamanya...fikir2 kan lah...dan selamat beramal...



Last but not least..aku nk mintak maaf la lau ade ape2 lam blog aku nie y x menyenangkan hati korg..hu3..lau nak komen ley gak..msg2 ade pendapat msg2...so..terpulangla...kte share jek pendapat msg2...mcm org lain gak aku x trlepas dpd jatuh cinta dan jugak kecewa...tu la hidup namenye..x semuanye indah...k la..nnt aku tulis blog lg..salam syg....

No comments:

Post a Comment